שווה לקרוא

שאלת "מיליון הדולר" ? החוגים שמתאימים לילד , איך בוחרים ?

וכאן אני רוצה לחבור לבחירות שקשורות בגוזלים  שלנו. אנו בתחילתו של החופש הגדול ולקראת השנה החדשה צריכים יחד עימם להחליט ולבחור באיזה חוגים כדאי שייקחו חלק
אז בואו גם כאן נשקיע  מחשבה רבה בילד  וגם נוודא שאכן האנרגיה כולה ממוקדת בבחירה לטובת הילד.

וכאן אני רוצה לחבור לבחירות שקשורות בגוזלים  שלנו. אנו בתחילתו של החופש הגדול ולקראת השנה החדשה צריכים יחד עימם להחליט ולבחור באיזה חוגים כדאי שייקחו חלק
אז בואו גם כאן נשקיע  מחשבה רבה בילד  וגם נוודא שאכן האנרגיה כולה ממוקדת בבחירה לטובת הילד.


נעלה מספר נקודות למחשבה:


מטרת החוגים: הנאה נטו?
האם נפנה אותם לחוגים שעשויים לחזק את  הביטחון עצמי?


חוג שיאתגר אותם שאולי יפתח כישורים נוספים ואולי אף מסוגלות ומיומנויות שלא הכרנו בהם?


האם אנו מנסים להשלים דרכם את החלומות שלנו


 נתייעץ איתם ונקשיב לליבם?


חברים, בעיני זו החלטה רצינית, אנו יכולים באמצעות חוגים מתאימים להאיר לילדינו דברים נפלאים או לגרום לתסכול  ולחוסר ביטחון.

הכל נכון והכל אינדיבידואלי .חשוב מאד להפעיל הרבה שיקול דעת בנושא ולראות מהיכן אנו פועלים שלא תבינו אותי לא נכון ,זה בסדר  לטעות רק להשתדל בקטנות.. ולא בגדולות. אנחנו בני אדם רק בואו נהיה זהירים
אני יכולה לתת דוגמא קטנה על עצמי. תמיד חלמתי לנגן על פסנתר.


 בני הבכור למד לנגן על קלידים. היום כשאני חושבת על זה הוא מימש לי חלום לשנים. הוא מנגן ,אבל ממש לא על קלידים כך שבעיני , תמיד חשוב לראות מה הילד רוצה ואוהב ולשלב בין רצון הילד לחוג המתאים והאיכותי ביותר עבורו ולא עבורנו.


 החיים הם פעמים רבות תוצאה של הבחירות שאנחנו עושים.. קלישאה אבל נכונה.


אז איך הגוזל ואנחנו בוחרים נכון? המון תשובות נכונות, אין רק תשובה אחת.


שאלת "מיליון הדולר"? החוגים שמתאימים לילד, איך בוחרים ?

נתחיל מזה שבכל רגע נתון ,אנו בוחרים משהו ..  בחירות גדולות  וקטנות מנתיב הליכה, דיאט ועד שינוי קריירה, לימודים, מעבר מגורים וכו'


יש בחירות משמעותיות יותר ופחות, המשותף לכל הבחירות המהותיות הוא החלטה, מטרה, תכנון וביצוע.

מה שטוב לאחד פחות טוב לשני וההיפך צריך המון שיקול דעת ובואו נחשוב רגע איך אנו בוחרים לעצמנו פעילות מהנה.

סך אנו לא קופצים על כל פעילות אז כדאי שנבחר לילדנו ועימם את החוג המהנה הטוב ,האיכותי והמתאים עבורם.

נשאל את השאלות הבאות:

א.האם הפעילות בטוחה? האם הפעילות הנ"ל  באמת טובה עבורו , מתאימה לאופיו ,לפיזיות שלו וכו' ולא פחות חשוב האם הוא אוהב ורוצה לעשות את זה?
ב. הוא יכול/רוצה ופנוי להתמודד עם התהליך להשקיע מזמנו?
ג. הילד נכון ורוצה (וגם ההורה) להתמודד עם  הקשיים בדרך למטרה. למשל חוגים תובעניים  שההורה לוקח בהם חלק בשבתות כדוגמת משחקי כדור ובכלל פעילויות ותחרויות ספורט או מוסיקה שמחייבות המון שעות אימון גם מעבר לחוג.
ד. האם הילד רוצה את זה כי זה מה שהולך עכשיו...  או שחושב שזה מה שמעניין אותו ומסב לו עניין והנאה?

כמו שציינתי אני כמאמנת אישית לא חושבת שיש תשובה אחת אך מקווה שהשאלות יאירו קצת כיוונים נוספים והכי חשוב שכולנו נדאג שהילדים ייהנו, יתפתחו ויפרחו עם הכיוון הליווי והנגיעה האוהבת שלכם.

עוד דבר קטן וחשוב, יש מצב שהילד ירצה לפרוש אחרי תקופה קצרה או ארוכה חשוב להיות קשובים ולראות אולי סתם חוסר חשק, או סיבות מהותיות :לא כיף, תסכול מהחוג וכו'

כאן אני סומכת עליכם שתקשיבו תבינו תתבוננו ממעוף הציפור מתוך דאגה ואהבה לילד. תשאירו בצד את ה.."רק אני מבין/ה". תראו ,תשקלו ,תכוונו  ותנסו להחליט עם הגוזל ביחד

שיהיה בהצלחה והמון הנאה

שלכם,
אסתר בוטביקה
מאמנת אישית ומנחת קבוצות
נייד 0523586938